Nivika offentliggör resultat av återköpserbjudande

Publiserad: 21 Sep, 2020 | av Joakim Dicker

EJ FÖR DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I, USA, AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, KANADA, SCHWEIZ, SYDAFRIKA ELLER NYA ZEELAND ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE STRIDER MOT REGLER I SÅDAN JURISDIKTION. Värnamo den 21 september 2020 Nivika offentliggör resultat av återköpserbjudande . . .

Nivika emitterar ny grön obligation under det nyligen etablerade gröna ramverket

Publiserad: 18 Sep, 2020 | av Joakim Dicker

EJ FÖR DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I, USA, AUSTRALIEN, HONG KONG, JAPAN, KANADA, SCHWEIZ, SYDAFRIKA ELLER NYA ZEELAND ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTION AV DETTA PRESSMEDDELANDE STRIDER MOT REGLER I SÅDAN JURISDIKTION. Värnamo den 18 september 2020 Nivika emitterar ny grön obligation under det nylig. . .

Nivika fastställer nya mål och påbörjar förberedelser för en börsintroduktion 2022

Publiserad: 10 Sep, 2020 | av Joakim Dicker

Nivika Fastigheter AB (publ) är ett kassaflödesorienterat fastighetsbolag som förvärvar och förvaltar fastigheter primärt i Jönköping, Värnamo och Växjö. Nivika har på fyra år ökat värdet på koncernens fastighetsbestånd från SEK 1,6 miljarder till SEK 4,9 miljarder (per 31 maj). Nivikas ambition är att fortsätta växa med bibehållet geografiskt fokus på Småland. Som ett led i det fortsatta tillvä. . .

Nivika Fastigheter AB (publ) Delårsrapport september 2019 - maj 2020

Publiserad: 09 Jul, 2020 | av Joakim Dicker

September 2019 - maj 2020 - Hyresintäkterna ökade med 35 % till 191 Mkr (142) - Driftöverskottet ökade med 34 % till 127 Mkr (95) - Värdeförändring fastigheter uppgick till 152 Mkr (140) - Periodens resultat uppgick till 185 Mkr (178) VD Niclas Bergman kommenterar: Även för tredje kvartalet 2019/20 levererar Nivika ett stabilt resultat. På nio månader ökade hyresintäkterna med 35 procent jämför. . .

Nivika Fastigheter AB (publ) Delårsrapport september 2019 - februari 2020

Publiserad: 22 Apr, 2020 | av Joakim Dicker

September 2019 - februari 2020 - Hyresintäkterna ökade med 21 % till111 Mkr (92) - Driftöverskottet ökade med 17 % till 72 Mkr (61) - Värdeförändring fastigheter uppgick till 134 Mkr (133) - Periodens resultat uppgick till 143 Mkr (162) VD Niclas Bergman kommenterar: Nivika presenterar även för andra kvartalet 2019/20 ett starkt resultat där samtliga marknader presterade väl under perioden. Hyr. . .