2024-07-08

Nivika har tecknat ett hyreskontrakt och uppför en industrifastighet i Värnamo till Rudhäll

Nivika har tecknat ett nytt 10-årigt hyresavtal med Rudhäll Industri AB*, ett helägt bolag inom Bufab Gruppen, avseende uppförande av en ny lager- och logistikbyggnad på Bredasten industriområde i Värnamo.

Avtalet avser en fastighet med kontor och produktionslokaler omfattande totalt cirka 2 900 m². Byggnationen beräknas starta i oktober 2024 och fastigheten planeras inflyttningsklar till hösten 2025.

- Vi ser fram mot etableringen i Värnamo i nya och helt anpassade lokaler för vår verksamhet. Rudhälls uppdrag är att leverera hållbar och lönsam tillväxt och vi arbetar kontinuerligt för att skapa värde för våra kunder. Etableringen på Bredasten kommer att öka kännedomen om vårt varumärke, underlätta rekrytering av framtida medarbetare och öka värdet för våra kunder, säger Henrik Adinger, VD Rudhäll Industri AB

- Det är roligt att få förtroendet att bygga en ny anläggning i Värnamo åt en global aktör med lokal närvaro, vi är väldigt glada över att ha hittat ett upplägg där båda känner sig nöjda. Vi ser ett stort intresse för lager- och industrifastigheter på våra orter, detta blir den sjunde byggstarten inom två år som Nivika genomför på Bredasten Industriområde, säger Rasmus Olsson, Uthyrningschef Nivika.

En bild som visar himmel, utomhus, träd, egendom

Automatiskt genererad beskrivning

*Rudhäll Industri är ett handelsföretag som erbjuder sina kunder en helhetslösning som supply chain partner för inköp, kvalitetssäkring och logistik av mekaniska komponenter. Rudhäll Industri är ett helägt bolag inom Bufab Gruppen.

En bild som visar skiss, linje, vit, diagram

Automatiskt genererad beskrivning

Pressmeddelande _Nivika bygger nytt åt Rudhäll_2024-07-05