Nivika Fastigheter AB står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda nivika.se, oavsett förutsättningar.
Detta dokument beskriver hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, vilka kända tillgänglighetsproblem som finns samt hur du kan rapportera brister till oss.
Vi strävar efter att nivika.se ska vara fullt tillgänglig för alla användare. Vi är medvetna om att vissa delar av webbplatsen inte är helt tillgängliga, och vi arbetar kontinuerligt med att förbättra upplevelsen.
Om du behöver information från webbplatsen i något annat format än det som webbplatsen erbjuder kan du kontakta oss på e-post eller telefon.
E-post: varnamo@nivika.se
Telefon: 010-263 61 00
Myndigheten för digital förvaltning, DIGG, har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta DIGG och påtala det.
Läs mer här https://www.digg.se/
Den här webbplatsen är inte till fullo förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Otillgängliga delar beskrivs nedan.
· Rubriknivåerna som används följer inte rätt strukturordning som administratörsgränssnittet förordar.
· Vissa färger är inte tillgängliga då de inte uppnår kontrastnivå när text ligger på bild.
· Vissa innehållsbärande bilder saknar textalternativ (alt-texter) då de endast anses ha en dekorativ funktion.
· HTML-koden innehåller vissa fel.
· Tredjeparts plugins så som, Google Maps, Home q, Objectvision, Cision kan innehålla en del fel som vi inte kan påverka.
Vi planerar att åtgärda dessa brister löpande.
Vår IT-leverantör har gjort egen analys av nivika.se med hjälp av digitala verktyg som kontrollerar tillgängligheten. Vi gör även löpande granskningar av webbplatsen samt samarbetar med webbplatsens leverantör för att säkerställa att de senaste uppdateringarna tillämpas på sidan.
Vi ska hjälpa dig - var god välj om du söker hjälp i din privata bostad eller en kommersiell lokal.
Om något gått sönder eller inte fungerar som det ska i din lägenhet gör du en serviceanmälan via vår hemsida på dina sidor. Någon av våra fastighetstekniker kommer och avhjälper problemet så snart som möjligt.
Är problemet akut? Ring oss så får du prata direkt med vår service-avdelning.
Akuta ärenden och störningsärenden efter kontorstid:
Obs. Efter kontorstid blir du kopplas till vår partner för jourutryckning. Kostnad kan tillkomma så använd denna tjänst med förstånd.
Borås
010-263 61 05Båstad
010-263 61 15Falkenberg
010-263 61 35Gislaved
010-263 61 00Göteborg
010-263 61 30Halmstad
010-263 61 40Herrljunga
010-263 61 05Höganäs
010-263 61 45Jönköping
010-263 61 10Kalmar
010-263 61 55Laholm
010-263 61 65Ljungby
010-263 61 00Nybro
010-263 61 20Sävsjö
010-263 61 75Ulricehamn
010-263 61 70Varberg
010-263 61 80Vetlanda
010-263 61 90Värnamo
010-263 61 00Växjö
010-263 61 20Kungsbacka
010-263 61 80